Версията изкушава любителите на приключенията с допълнителни релси на покрива, по-висок клиренс, водоустойчива тапицерия, възможност за двуцветно изпълнение и хибридна система
Напълно новият хибриден Honda Jazz бе представен на българския пазар в началото на юли, а от тази седмица са факт и първите доставки на версията с увеличен клиренс Crosstar. Както и класическият модел и тя ще се предлага само в хибридна версия и е част от плана на Honda за пълна електрификация на цялата европейска гама до 2022 г. Наличен е със същото хибридно задвижване и с идентични характеристики на интериора като хечбека, но се отличава от него с уникалния дизайн на радиаторната си решетка, водоустойчивата тапицерия и надлъжните релси на покрива, който може да бъде поръчан и в черен цвят, различен от този на каросерията. Клиренсът е увеличен до 152 мм срещу 136 мм за класическия хечбек (по данни само с шофьор в автомобила). Напълно натоварен, той води с почти четири сантиметра по този показател – 144,2 мм срещу 105,2 мм.
Новата система e:HEV включва два компактни мощни електродвигателя, свързани с 1,5-литров атмосферен DOHC i-VTEC, литиевойонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирани предавки. Системата е вдъхновена от състезателните писти и за разработването ѝ Honda прилага инженерното ноухау на своя екип от спортния отдел – програмата Formula 1™ Hybrid Power Unit (PU). За още по-въодушевяващо шофиране хибридната технология e:HEV осигурява три режима на управление – електрически, хибриден и режим на двигател с вътрешно горене. Вместо конвенционална трансмисия е монтирана предавателна кутия с фиксирана предавка, създаваща директна връзка между задвижващите агрегати. Резултатът е плавно предаване на въртящ момент и усещане за линейно управление при ускоряване.
Мощността на задвижващия електромотор от 109 к.с. / 80 кВт е в състояние да ускори автомобила от 0 до 100 км/ч за 9,4 сек. Максималната скорост на хибридния Jazz Crosstar e 175 км/ч. Тази версия отделя вредни емисии от CO2 от 110 г/км (WLTP) и изразходва едва 4,8 л/100 км (WLTP).
Подобно на класическия Jazz и тази версия се радва на патентованата система на Honda „магически седалки“ благодарение на умното разположение на компонентите на хибридното задвижване, както и на централната позиция на резервоара за гориво, непосредствено под предните седалки. Благодарение на нея багажният капацитет на Crosstar и достига до 1205 л със свалени задни седалки.