Автоматичната CVT трансмисия на Honda, която ще се предлага в десетото поколение на Civic, беше разработена специално за да бъде интегрирана с новия VTEC TURBO двигател. Тя е резултат на двугодишна развойна програма на Honda R&D центъра във Франкфурт и обединява широка гама от програми и сценарии за маршрути, включително градски трафик, първокласни и второкласни пътища, както и прочутите немски високоскоростни аутобани.
Мицуру Кария, главен инженер и глобален лидер на проекта разказва: “Ние срещнахме няколко сериозни предизвикателства при разработването на CVT за новия Civic, като най-важно за нас беше ускорението. За да решим проблема, ние осигурихме плавното превключване и дадохме на нашите клиенти чувство на комфорт и удобство”.
За да постигне необходимите динамични параметри, е използван нов дизайн на турбината. В сравнение със стандартните CVT, при които поради прилагането на ремък или гумена лента се получава леко забавяне на ускорението, новият агрегат доставя по различен начин и с минимални загуби въртящия момент от двигателя. Параметрите са близки до тези на трансмисията с двоен съединител – DCT.
Трансмисията CVT предава въртящия момент, придавайки усещането на „многоскоростна” предавка благодарение на контролиращия софтуер, което е уникално за Европа. Симулира седем предавки през целия работен диапазон, и оптимизира смяната им, давайки на водача чувство, много близко до реалната смяна на скоростите, като запазва по-голям контрол и при автоматичен, и при механичен режим.
CVT на Honda предлага две допълнителни програми, които осигуряват специфична безопасност в зависимост от конкретната ситуация
При преждевременно превключване на по-ниска предавка при използване на спирачкит (Early Downshift During Braking – EDDB) двигателят подпомага по-ранното спиране. Когато eлектрониката разпознае, че намаляваме скоростта, спускаме се по надолнище, или завиваме, спирачната система се активира. Самото преминаване на по-ниска предавка увеличава оборотите на двигателя и го подготвя за спиране. Това позволява бързо да постигнете необходимото ускорение незабавно след намаляването след завой или друга промяна.
Fast Off измерва колко бързо водача освобождава педала за газта и променя оборотите на двигателя, за да осигури спиране през двигателя при бързо освобождаване на педала на газта. Тази система е продължително тествана по европейските първостепенни пътища и магистрали. Например Fast Off разпознава кога водачът е подготвен да изпревари автомобила отпред, но не може да извърши маневрата заради движението в лявата лента. Когато водачът бързо освободи педала за газта, за да изчака колата от дясната лента, то Fast Off подготвя двигателя за вдигане на оборотите, и осъществяването на изпреварващата маневра.
Ефективността на еднолитровия VTEC TURBO двигател със CVT превъзхожда повечето подобни двигатели на конкуренцията, независимо от типа автоматична кутия. Дори предходният 1,8-литров двигател с 5-степенния автоматик му отстъпва като ускорение. Новият 1,5-литров VTEC TURBO двигател със CVT е определен от инженерите на Honda като водещ в класа си, с максималната ефективност на консумацията на гориво.