Сезон 2016 завърши във Валенсия. Ден по-късно на същата писта – „Рикардо Тормо“ започна новият сезон 2017 в MotoGP с първите официални тестове на пилотите от кралската класа. Световният шампион Марк Маркес от екипа на Repsol Honda бе един от най-активните пилоти и зае второ място в класирането, след новия пилот на Yamaha Маверик Винялес, който и в двата дни бе най-бърз на трасето.
В двата дни екипът на Repsol Honda тества различни комбинации от еволюции на двигатели и рами от 2016 и 2017 г. Световният шампион Марк Маркес излезе извън пистата във втория ден между завои 1 и 2 и покара малко из чакъла. Въпреки това Маркес изпълни общо 58 обиколки и даде време 1:30.171, като стана втори. Той направи дълги серии в следобедната сесия във втория ден и използва последните минути, за да тренира стартове. Дани Педроса бе по-малко продуктивен от съотборника си, тъй като се възстановява от счупената ключица и от други травми, получени при катастрофата в Мотеги. Baby Samurai, както го наричат Педроса, направи 38 обиколки във втория ден, като изкара включително и мотоциклета за 2017 г., все още в черен цвят. Педроса завърши деня на половин секунда от съотборника си на 5-а позиция с време 1:30.686. Кал Кръчлоу бе най-бърз от независимите тимове и с машината на LCR Honda постигна 1:30.709. Той направи 45 обиколки, въпреки че катастрофира.
Марк Маркес кара през почти целия втори ден машината с двигателя за 2017 г. На теста във Валенсия Маркес констатира, че агрегатът осигурява по-добро сцепление и с него контролът е по-лесен при рязко подаване на газ. Той завърши само на 0,195 сек. от Винялес във втория ден и коментира: „Цял ден бях на новия мотор. Точно в края на деня направих друг дълъг стинт със сегашния. Направихме голяма промяна на байка, не си играехме само с пружините. Но е ясно, че все пак ние трябва да работим, за да направим съвсем различна машина от тази, която използвахме в последното състезание. Щастлив съм от работата, която сме направили тук, но ние и Honda ще работим много по-вече тази зима, за да постигнем повече в Малайзия на първите тестове.“
Марк Маркес обясни къде двигателя за 2017 г. е по-добър: „Имам малко повече сцепление. Мога да управлявам машината малко по-добре с газта, а има и някои други положителни неща. Това е съвсем различен двигател, макар че електрониката и основата, която имаме е, са направени за текущия мотоциклет“.