30 глобални електрически модела, два спортни модела и един флагмански предвиждат бъдещите планове на компанията
На 12 април по време на брифинг за медиите в Токио по повод плана за електрификация на компанията Honda Motor Co., Ltd. изявления дадоха Тоширо Мибе, президент и главен изпълнителен директор, Кохеи Такеуши, директор, изпълнителен вицепрезидент и главен изпълнителен директор и Шинджи Аояма, старши управляващ изпълнителен директор.
Инициативата на Honda за електрификация
Honda се стреми да бъде движеща сила за хората, които се опитват да правят нещата по своя инициатива и да развиват потенциала си. От този ракурс компанията залага на „радостта и свободата от мобилността“, търсейки решения с нулев екологичен отпечатък.
Укрепване на съществуващите бизнеси и нов растеж
・Структурата на автомобилните бизнеси на Honda беше силно подобрена. С днешна дата общият брой на вариациите по отношение на тапицерии и опциите за глобалните модели бяха сведени до по-малко от половината спрямо този от 2018 г., като целта е той да бъде свален до една четвърт до 2025 г.
・По отношение на цената на производството на автомобили Honda е на път да постигне целта си за намаление с 10% спрямо отчетените разходи през 2018 г.
Уникален подход на Honda
В качеството си на най-големия в света производител на двигатели с годишни продажби близо 30 млн. единици мобилни продукти, в това число мотоциклети, автомобили, градинска техника, генератори, извънбордови двигатели и самолети, Honda възнамерява до 2050 г. да постигнe въглеродна неутралност за всичките си продукти и корпоративни дейности.
Производителят ще предложи редица разнообразни решения за всичките си свързани с мобилността продукти спрямо потреблението и нуждите на различните географски региони, в това число приложението на водород и сменяеми батерии, както и електрически автомобили.
Още повече, че със свързана платформа, която обединява всички тези елементи, Honda ще подобри ефективността на компанията като цяло.
Организационни промени за укрепване на бизнеса с електрификацията
В миналото Honda разделише вътрешнофирмената организация на бизнеса си според класа на продуктите, по-точно на мотоциклетен, автомобилен и силов сектор. От началото на тази фискална година бяха обособени технологичните подразделения, които ще станат ключови за конкурентоспособността на компанията. Те вече са комбинирани под шапката на новосъздадения отдел по Операции по развитие на бизнеса. Такива области са електрифицираните продукти и услуги, батерии, енергия, мобилни силови пакети, водородни технологии и софтуер и свързаност, които обединяват всички важни подразделения. С тази промяна Honda ще ускори синергията между отделните си продукти.
Инициативи за електрификацията на автомобилния бизнесСтратегия за доставка на батерии
Ключов момент в ерата на електромобилите е доставката на батерии в световен мащаб. На това поприще Honda има два основни стратегически подхода.
1) Сега и в момента:
Японският производител ще гарантира устойчиво снабдяване с течни литиево-йонни батерии за всеки регион с помощта на външни партньори.
Северна Америка: Honda ще доставя батерии Ultium от GM. Освен това компанията разглежда възможността за създаването на съвместно предприятие за производството им.
Китай: Компанията допълнително ще засили сътрудничеството с CATL.
Япония: Honda ще поръчва батерии за компактни електромобили от Envision AESC.
2) От втората половина 20-те години на XXI в.:
Honda допълнително ще ускори своите независими изследвания и разработки за батерии от следващо поколение. Компанията вече е решила да изгради демонстрационна поточна линия, която се очаква да заработи от пролетта на 2024 г. след инвестираните близо 43 милиарда йени. Honda възнамерява да оборудва с новите батерии моделите си, които предстои да излязат на пазара през втората половина на 20-те години на XXI в.
Въвеждане на електромобилите
Специфични планове за пазарното въвеждане на електромобили, както следва:
1) От втората половина на 20-те години:
Honda ще въведе продукти, съобразени със специфичните характеристики на всеки регионален пазар.
Северна Америка: През 2024 г. Honda ще въведе два средноразмерни до големи електрически модела, разработвани съвместно с GM. Това ще бъдат новият SUV Prologue под знака на японската марка, както и електрически автомобил от същата категория с емблемата на нейния луксозен бранд Acura.
Китай: Honda ще въведе общо 10 нови електрически модела до 2027 г.
Япония: В началото на 2024 г. Honda първоначално ще представи компактен електрически лекотоварен модел за малкия бизнес с цена в диапазона на 1 млн. йени. След това компанията възнамерява да въведе на пазара електрически компактни модели, както и SUV автомобили със същото задвижване.
2) След втората половина на 20-те:
През този период идва ред на популяризацията на електромобилите и Honda ще започне предлагането на най-добрите от тях в глобален мащаб.
・През 2026 г. Honda ще започне налагането на платформата Honda e: Architecture, която комбинира хардуера и софтуера.
・С помощта на съюза си с GM Honda планира да пусне на пазара евтини електромобили през 2027 г., като цената им ще е конкурентна с тази на бензиновите модели. Първоначално те ще дебютират в Северна Америка.
Чрез тези инициативи японският производител възнамерява да въведе общо 30 електрически модела до 2030 г. в глобален мащаб, като гамата ще бъде всеобхватна – от компактни лекотоварни за малкия бизнес до големи флагмански автомобили. Предвидено е годишно производство на повече от 2 млн. бройки. Производство на електромобили
Специално за конструирането на електромобили в Китай Honda възнамерява да построи заводи в Гуангджу, както и в Ухан. Предвидено е производство и в Северна Америка.
Укрепвана на свързаните и софтуерните технологии
Honda се стреми да наложи свързаност между отделните си продуктови звена.
Значителното подобряване на потенциала за развойна дейност ще включва и наемане на човешки ресурс отвъд пределите на компанията. Освен това Honda ще работи проактивно по отношение на сътрудничеството между различните браншове и създаването на съвместни предприятия, както и инвестиции в стартъп компании.
Honda представя бъдещия си напредък в електрификация и трансформацията на бизнеса Финансови стратегии в подкрепа на бизнесите на Honda
Докато напредва с електрификацията, Honda ще измести фокуса си от бизнес за нерегулярни продажби на хардуер към портфолио от дейности, комбиниращи хардуера и софтуера. Също, след 2030 г. ще наложи комбинираните бизнес решения и нови поприща.
Подобряване на структурата на приходите
На фона на затруднената бизнес среда като пандемията и недостига на полупроводници Honda се стреми да намали разходите във всички посоки. Производителят е уверен, че ще постигне възвращаемост на продажбите от над 7%. Така нетният паричен баланс на 31 декември 2021 приключи на здравословното ниво от 1,9 трилиона йени.
Ресурс на инвестициите през следващите 10 години
Honda предвижда бюджет от приблизително 8 трилиона йени за проучване и развойна дейност. Компанията ще вложи 5 трилиона йени за електрификация и софтуер. За подготовката за новия растеж, вкл. новите технологични звена и циркулация на ресурсите Honda ще инвестира приблизително 1 трилион йени през следващите 10 години.
С политиката си за външно финансиране Honda издаде зелени облигации на обща стойност 2,75 милиарда долара през март тази година.
Спортни модели
Освен че се стреми към производството на въглеродно неутрални продукти и електрификация, Honda открай време обича клиентите да се забавляват. „Радостта от шофирането“ ще я има дори и в ерата на електрификацията така, че производителят ще представи два спортни модела и още един флагмански, които ще въплъщават спортното ДНК на марката.