Indycar: Диксън с Ganassi Racing Honda триумфира на Индианаполис Мотор Спийдуей
Скот Диксън спечели забележителна победа на шосейното трасе на Индианаполис Мотор Спийдуей. Това бе второто посещение за сезона на сериите Indycar на легендарното трасе.
Шесткратният шампион в Indycar Диксън (PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda) „възкръсна“ след завъртане в тревата. Новозеландецът бе изхвърлен при инцидент в първата обиколка. След това обаче той се върна отново на пистата, за да спечели Галахър Гран при. Така Диксън удължи рекордната си серия в Indycar до 19 последователни сезона с поне една победа. Той постави и друг рекорд на сериите със своя 319-и пореден старт.
Стартиралият от първа позиция Греъм Рейхал (Code 3 Associates Honda) постигна най-добрия си резултат за сезона – втори в състезанието от 85 обиколки. За Рейхал това бе първи полпозишън от юни 2017 г. насам, в Детройт. В Индианаполис Диксън финишира само на 0,4779 от секундата пред пилота на Rahal Letterman Lanigan Racing. Това беше най-малката разлика на финал на пистовото трасе на IMS с 14 завоя и дължина 3,93 км.
Пато О’Уорд завърши трети, пред Кристиан Лундгаард (Hy-Vee Honda). Пети стана Александър Роси, който спечели това състезание миналата година.
Лидерът в шампионата Алекс Палу (American Legion Honda) от екипа на Chip Ganassi Racing, стана 7-и и увеличи преднината си до 101 точки пред Диксън. Той от своя страна изпревари Джоузеф Нюгардън за второ място в класирането.
Нюгардън също попадна в мелето, от което пострада и Диксън, но загуби една обиколка и завърши на 25-о място. Нюгардън финишира на две обиколки от победителя. Нюгардън е трети в класирането, на 105 точки зад Палу, три състезания преди края на шампионата.
В първата обиколка Палу бутна задната част на колата на съотборника си новак Маркъс Армстронг (IU Simon Cancer Center Honda) в тежкия трафик в завой 7. Армстронг се завъртя. Ефектът на верижната катастрофа дойде, когато пилотите отзад се опитаха да избегнат инцидента. Той бе предизвикан от Ромен Грожан (DHL Honda), който докосна Диксън, завъртайки колата му и новозеландецът влезе в тревата.
След това Нюгардън, който стартира 25-и, пристигна на местопроизшествието без да има къде да отиде. Колата му се качи на носа на спрелия автомобил на Армстронг. Предното крило на Нюгардън беше повредено.
Диксън остави двигателя си да работи в тревата на вътрешната страна на завоя, изправи колата си и се върна на пистата. Той влезе в бокса в обиколка 5 с алтернативна стратегия и започна похода си към челото.
Междувременно Девлин Де Франческо (Jones Soda Honda) продължи да води след дръзка атака от петата си стартова позиция до челото в завой 1 в първата обиколка. Рейхал се гмурна пред Де Франческо в завой 1 на обиколка 9, за да заеме първото място.
След това Рейхал, Лундгаард и Диксън си размениха водачеството чрез спирания в бокса през следващите 50 обиколки. Това бе преди Диксън да направи последното си спиране в обиколка 59, след като направи бързи турове, преди да влезе в бокса.
Диксън също направи блестящи времена след последното си спиране. Рейхал влезе в бокса от първо място в обиколка 64 за последния си питстоп, но излезе втори след Диксън.
Преднината на Диксън спадна до 3.8448 сек. до 72-ата обиколка. После Рейхал стопи още до 1.6028 сек. в обиколка 80. И двамата пилоти достигнаха трафик, а Рейхал намали разликата до 0.5076 от секундата в обиколка 82. След това той и Диксън изпревариха по-бавните коли.
Маржът се сви до 0,2689 сек. две обиколки преди края. Рейхал се готвеше за битка в последната обиколка за победата с Диксън. Но последния увеличи преднината си до 0,8639 сек. при белия флаг и остана лидер при последната обиколка около пистата, която включва части от известния овал от 2,5 мили и на Брикярд.