Honda представя 7 нови модела на EICMA 2015

По традиция на изложението EICMA в Милано, Honda представя многи нови модели. Така е и на сегашното му издание, където са представени седем нови модела. За някои се знаеха подробности, други са изненада. На премиерите присъства цялото ръководство на мотоциклетното направление на компанията за Европа, президента на HRC и всички пилоти от MotoGP, мотокрос, ендуро, рали Дакар и др.

След появата му през 2012 г., NC750X се радва на популярност в цяла Европа, което го постави сред топ 10 в най-продаваните модели за годината. Причините са много, но сред тях са страхотният въртящ момент на двуцилиндровия двигател в ниските и средни обороти, икономията на гориво, удобната позиция за езда и удобството при дълги пътувания, отличното окачване и др. Отделението за съхранение на вещи, където обикновено е резервоарът за гориво, може да побере фулфейс шлем. Мотоциклетът е с уникалната DCT трансмисия.

За 2016 г. в мотоциклета формите и функциите са подобрени още повече. Актуализиран е стилът, като така се дава на мотора по-приключенски характер, но се подобрява комфортът на ездача и мястото отзад на мотоциклета. По-голямото ветрово стъкло също подобрява комфортът на ездача. Фаровете и задните стоп светлини са LED, а инструменталният панел е с цветен дисплей и може да се персонализира. Трансмисията DCT е с нови софтуерни ъпгрейди и нов съединител, който дава по-добро усещане при подаване и връщане на газта. За любиттелите на спортното каране, сега има 3 нива на режим S за смяна на предавките при автоматичната трансмисия и вдига оборотите в горната граница за ниските предавки при механичната скоростна кутия. Допълнителни софтуерни ъпгрейди също подобряват производителността на DCT в различни ситуации.
Нова е системата за регулиране натоварването на задния амортисьор, докато новата Showa Dual Bending Valves (SDBV) на предната вилка подобрява окачването отпред. Новата изпускателна система спестява тегло и генерира приятен звук.

Същите подобрения е претърпял и NC750S за 2016 г. Той продължава да бъде лесен за каране мотоциклет и на добра цена както по отношение на първоначалните и последващите разходи. Затова привлича ездачи от всички възрасти, включително и опитни мотористи, които търсят маневрен и икономичен мотоциклет за справяне с трафика на града. Младите пък търсят производителност, икономия, практичност и удоволствие от първия си "голям"мотоциклет. И тук има нови LED фарове и стопове, цветен дисплей, подобрен DCT, налични са трите нива на режим S и др.

Integra се появи през 2012 г. като един от трите модела с платформата New Concept (NC) на Honda, като обединява комфорта и стила на скутер с динамичните показатели на мотоциклет. Машината е оборудвана стандартно с DCT на Honda, има ефективен и икономичен двигател с обем 745 куб. см. За 2016 г. Integra е получила ъпгрейди, които подобряват външния й вид, практичността за ездачите с опит и за по-младите им колеги, което я прави една от най-индивидуалните двуколесни машини в гамата на Honda. Най-видими са новите LED фарове и стопове на Integra. И тук е променен инструменталният панел с цветен дисплей. Усещането за висок клас има при двете версии Special Edition (SE), които са с нови цветови схеми. DCT е модернизирана с нов софтуер, преработен „пернат“ съединител. Режимът S и тук има 3 нива. Ново е и окачването Showa Dual Bending Valves (SDBV) на предната вилка.

Бърз, икономичен и достъпен, Honda CBR500R e на пазара от 2013 г. и предефинира средния клас на спортните мотоциклети. Този мотор плени много млади ездачи, а със  CBR500R бяха основани европейските серии Junior Cup на Honda. Моторът е подходящ за ездачи, които искат да се движи нагоре в кубатурата от 125 (със свидетелство А2), към половинлитровите машини. От друга страна CBR500R даде възможност на опитните ездачи, които искат да намалят размера на техните машини, като запазят спортана същност на мотоциклета. CBR500R за 2016 г. е задълбочена еволюция, която дава на машината допълнително спортно поведение, стил и присъствие за съвместим с A2 лиценз мотоциклет. Двигателят от 471 куб. см DOHC е с 35 кВт и може да измине 29,4 км с 1 литър гориво. Стоманената тръбна рама остава същата, но CBR500R е с нови и по- агресивни линии отпред-назад. Стилът интегрира плавните форми и създава аеродинамичен вид. Фаровете и стопът са светодиодни. Има и гама от динамични нови цветове. Резервоарът е по-голям, подобрена е капачката за гориво, която е на панти, лостът на спирачката е регулируем, седалката – с нов дизайн  и има нов ключ за дистанционно запалване. Пътуването е подобрено с добавянето на регулируемото натоварване на пружините в предните вилки. Предавките се превключват по-гладко и има нова къса изпускателна система.

Същите са промените и при другите машини от семейството на 500-кубиковите. Двуцилиндровият CB500X е характерен със своята работоспособност, приключенски стил, достъпна цена и ниски експлоатационни разходи. При него има изправено положение на езда, голям резервоар за дълги пътувания, а окачването дава истинското чувство за приключение. Двигателят е с гъвкава работа, а като дизайн е същият като CBR600RR и CBR1000RR. И тук моторът за 2016 г. не е променен като на спортиста, но има много по-голямо предното стъкло, LED фарове и стопове. Малко по-голям е резервоарът за гориво. Същото важи и за третия от семейството – CB500F, който е с по-голям резервоар с обем 16,7 л., по-къс и лек ауспух и други.

Премиера прави и дългочаканият CRF1000L Africa Twin, като паралелно с него се представя концептът City Adventure. Миналата година в Милано бе показан прототипът True Adventure, а сега Honda за първи път представя в Европа изцяло новия CRF1000L Africa Twin, въпреки че мотоциклетът вече се продава. CRF1000L Africa Twin е с последните супермодерни мотоциклетни технологии, изцяло нов двуцилиндров паралелен 998-кубиков двигател. Светлините естествено са LED, спирачките с ABS, монтирана е мултирежимната ситема Honda Selectable Torque Control, както и уникалната технология на  Honda – DCT.

Като допълнение към завърналата се икона на Honda, бе представена и концепцията City Adventure. Тя предлага изцяло нова интерпретация на идеята за мотоциклетно приключение. Моторът носи този дух на приключение в центъра на града и подчертава ангажираността на Hondaда пробва нови уникални технологии за подобряване на начина на живот на своите клиенти.