Марката Honda отново влезе в световния топ 20 в последното проучване на Interbrand и се нареди на 20-а позиция сред най-стойностните брандове в световен мащаб. Организацията, направила класирането, определи цената й в размер на 22,696 милиарда долара. Призната е като четвъртата по величина в световен мащаб автомобилна марка
„Напредъкът на Honda утвърждава влиянието, което имаме на пазара“, заяви Филип Рос, старши вицепрезидент от Honda Motor Europe. „Разнообразната гама от нови продукти, като започнем от екологичния Clarity Fuel Cell с нулеви вредни емисии, та чак до рекордьора на Нюрбургринг Honda Civic Type R, показва огромното значение, което имат напредничавите технологии на марката Honda. Обявената наскоро стратегия за електрическото ни бъдеще ще ни донесе още по-голям прогрес, особено след пускането на нови електромобили на пазара от 2018-а г.“, добави още той.
Това признание е следствие от редицата ключови постижения на компанията през 2016 г., както и от многото новости, обявени от нея през тази.
На последното издание на Франкфуртския автомобилен салон Honda потвърди, че електрическите технологии ще станат част от всеки нов модел, който марката ще лансира в Европа. Такова бе изявлението на Такахиро Хачиго, президент на Honda Motor Company, направено при предствянето на новия концептуален автомобил Urban EV Concept. Прототипът показва насоките за нов сериен електрически модел на марката, който идва в Европа от 2019 г.
Освен в автомобилно отношение Honda дължи силното си представяне в класацията и на високотехнологичната си и разнообразна продуктова гама, в която влизат самолети, мотоциклети, извънбордови двигатели и градинска техника, утвърждавайки позицията си на най-крупния производител на двигатели в света.
През април тази година олекотеният бизнес-самолет HondaJet отбеляза нов скоростен рекорд по дестинацията Маями – Панама, признат от Националната Асоциация по аеронавтика. Освен това продажбите му надминаха тези на всеки друг бизнес-джет в класа. Не е за пренебрегване и опитът на Honda в областта роботиката и автономното функциониране, благодарение на който миналата година бе представена и невероятната умна косачка Miimo. Тя знае кога да се зареди сама в електрическия контакт и е достатъчно интелигентна, за да следва очертанията на всяка градина, подрязвайки прецизно и тихо тревата.
Interbrand провежда проучването си Best Global Brands за 18-а поредна година. То анализира доколко силата на дадена марка предопределя успеха на компанията, като фокусът е върху представянето на продуктите и услугите й от финансова гледна точка, въздействието на бранда при решение за покупка и цялостната стабилност.