Honda Civic Type R постига нови рекорди на 5 легендарни европейски писти

„Състезателната кола за пътя“ – Honda Civic Type R обиколи Европа, за да се докаже с нови постижения за сериен автомобил с предно задвижване на пет от емблематичните писти на Стария континент.

Вдъхновението дойде от това, че Civic Type R постави рекорд за обиколка за автомобил с преден двигателен мост на Нордшлайфе на Нюрбургринг през май 2014 г. Затова екипът на Honda разработи европейското предизвикателство, за да докаже, че Type R е водещ хечбек със задвижване на предните колела.

Кампанията стартира на наводнената писта Силвърстоун през април. Трикратният шампион в ВТСС (Британски шампионат за туристически автомобили) – Мат Нийл постигна  време от 2:44.45 мин. Това бе обаче на мокро и Мат и отборът се върнаха на пистата 22 дни по-късно, за да могат на сухо трасе да постигнат 2:31.85 сек. 

В началото на май, в центъра на вниманието бе митичната Спа Франкоршамп в Белгия. Пистата е обичана от всички пилоти, а най-вече легендарния завой Червената вода (Eau Rouge). Новият пилот на Honda Racing – Роб Хъф постигна време 2:56.91 мин.

След два успешни опита, следващата цел бе историческата писта Монца. Друг пилот на Honda в отбора от WTCC – унгарецът Норберт Михелиц се качи в колата, за да направи тур и да премине по култовия Параболика, за да постигне 2:15.16 мин.

Наближи времето за финала на Хунгароринг, но преди това имаше едно пътуване до историческата Ещорил с Тиаго Монтейро, който трябваше да се пробва колко е бърз у дома. Тежката катастрофа по време на състезанието от WTCC в Германия обаче попречи на асът на Honda да кара. Затова пък той бе заместен от друг португалски пилот Бруно Кроеа, който кара колата са сигурност в WTCC. Той бе повикат 24 часа преди изпитанието. Само с един ден в колата, Бруно постигна 2:04.08 мин.

Последната спирка на екипа бе в Унгария. Изпитанието бе на 6 юни, а зад волана отново бе Норберт Михелиц, който спечели на Хунгароринг през 2015 г. с WTCC Civic Type R за частния отбор Zengõ Motorsport. Повече от два дни Михелиц даваше газ на серийния Type R, за да постигне 2:10.85 на последната от петте писти.

Филип Рос – старши вицепрезидент на Honda Motor Europe коментира: „Това предизвикателство защити позицията на Civic Type R като еталон в представянето на автомобилите в сегмента с предно предаване. С подкрепата на нашите звезди от WTCC, това е свидетелство за отбора от инженери, който проектира и създаде тази състезателна кола за пътя.“

Постиженията на Civic Type R

Дата

Писта

Време

Пилот

4 април 2016

Силвърстоун (Гран При версия), Великобритания

2:44.45 (на мокро)

Мат Нийл (Вбр)

26 април 2016

Силвърстоун (Гран При версия), Великобритания

2:31.85 (на сухо)

Мат Нийл (Вбр)

10 май 2016

Спа Франкоршамп, Белгия

2:56.91

Роб Хъф (Вбр)

23 май 2016

Монца (Гран При версия), Италия

2:15.16

НорбертМихелиц (Унг)

31 май 2016

Ещорил, Португалия 

2:04.08

Бруно Кореа (Порт)

6 юни 2016

Хунгароринг, Унгария

2:10.85

Норберт Михелиц (Унг)