„Състезателната кола за пътя“ – Honda Civic Type R обиколи Европа, за да се докаже с нови постижения за сериен автомобил с предно задвижване на пет от емблематичните писти на Стария континент.
Вдъхновението дойде от това, че Civic Type R постави рекорд за обиколка за автомобил с преден двигателен мост на Нордшлайфе на Нюрбургринг през май 2014 г. Затова екипът на Honda разработи европейското предизвикателство, за да докаже, че Type R е водещ хечбек със задвижване на предните колела.
Кампанията стартира на наводнената писта Силвърстоун през април. Трикратният шампион в ВТСС (Британски шампионат за туристически автомобили) – Мат Нийл постигна време от 2:44.45 мин. Това бе обаче на мокро и Мат и отборът се върнаха на пистата 22 дни по-късно, за да могат на сухо трасе да постигнат 2:31.85 сек.
В началото на май, в центъра на вниманието бе митичната Спа Франкоршамп в Белгия. Пистата е обичана от всички пилоти, а най-вече легендарния завой Червената вода (Eau Rouge). Новият пилот на Honda Racing – Роб Хъф постигна време 2:56.91 мин.
След два успешни опита, следващата цел бе историческата писта Монца. Друг пилот на Honda в отбора от WTCC – унгарецът Норберт Михелиц се качи в колата, за да направи тур и да премине по култовия Параболика, за да постигне 2:15.16 мин.
Наближи времето за финала на Хунгароринг, но преди това имаше едно пътуване до историческата Ещорил с Тиаго Монтейро, който трябваше да се пробва колко е бърз у дома. Тежката катастрофа по време на състезанието от WTCC в Германия обаче попречи на асът на Honda да кара. Затова пък той бе заместен от друг португалски пилот Бруно Кроеа, който кара колата са сигурност в WTCC. Той бе повикат 24 часа преди изпитанието. Само с един ден в колата, Бруно постигна 2:04.08 мин.
Последната спирка на екипа бе в Унгария. Изпитанието бе на 6 юни, а зад волана отново бе Норберт Михелиц, който спечели на Хунгароринг през 2015 г. с WTCC Civic Type R за частния отбор Zengõ Motorsport. Повече от два дни Михелиц даваше газ на серийния Type R, за да постигне 2:10.85 на последната от петте писти.
Филип Рос – старши вицепрезидент на Honda Motor Europe коментира: „Това предизвикателство защити позицията на Civic Type R като еталон в представянето на автомобилите в сегмента с предно предаване. С подкрепата на нашите звезди от WTCC, това е свидетелство за отбора от инженери, който проектира и създаде тази състезателна кола за пътя.“
Постиженията на Civic Type R
Дата |
Писта |
Време |
Пилот |
4 април 2016 |
Силвърстоун (Гран При версия), Великобритания |
2:44.45 (на мокро) |
Мат Нийл (Вбр) |
26 април 2016 |
Силвърстоун (Гран При версия), Великобритания |
2:31.85 (на сухо) |
Мат Нийл (Вбр) |
10 май 2016 |
Спа Франкоршамп, Белгия |
2:56.91 |
Роб Хъф (Вбр) |
23 май 2016 |
Монца (Гран При версия), Италия |
2:15.16 |
НорбертМихелиц (Унг) |
31 май 2016 |
Ещорил, Португалия |
2:04.08 |
Бруно Кореа (Порт) |
6 юни 2016 |
Хунгароринг, Унгария |
2:10.85 |
Норберт Михелиц (Унг) |