На автомобилното изложение в Женева Honda показа какво е бъдещето в иновациите в европейската си гама автомобили. Една от съществените крачки е Civic Hatchback, чийто прототип направи своята световна премиера.
Civic Hatchback Prototype е пълното име на автомобила. Изцяло новият сериен модел хечбек ще се появи в началото на 2017 г. Колата ще се произвежда в завода на Honda във Великобритания (HUM), като от тук ще тръгва към световните пазари, включително и към САЩ.
Жан-Марк Стенг – генерален мениджър на автомобилната дивизия на Honda Motor Europe, коментира: „Civic е основен модел за Европа със силни продажби и традиции в производството. За много европейски клиенти, Civic е синоним на марката Honda. Изцяло новият Civic хечбек продължава тази традиция и ние се надяваме, ще бъде нашият основен стълб за европейския бизнес. Амбицирани сме да развием следващото поколение на модела и с нетърпение очакваме въвеждането му в началото на 2017 г. "
Изцяло новият Civic хечбек ще бъде 30 мм по-широк, 20 мм по-нисък и 130 мм по-дълъг от сегашното поколение. Новите по-големи и по-широки джанти и гуми дават чувствота за сигурно стъпване на пътя, докато дългото междуосие, късите надвеси и елегантното купе допринасят за динамичното усещане на екстериора. В предната част на автомобила, с малкия надвес и с големите въздухозаборници се увеличава агресивната интерпретация на предната част на Honda. LED фаровете и дневните светлини излизат изпод смело изваяните и подчертани калници. Очертаващите тялото линии продължават по протежение на колата, като поред обхващат дръжките на предните и задните врати, преди да достигнат до отличителните С-образни задни LED светлини. Втората, по-ниска характерна линия, започва зад предните колела, тръгва нагоре през вратите и се отваря при задните калници, като подчертава динамичната позиция на автомобила. В задната част бронята включва ъглови вентилационни отвори, които завършват агресивно оформения характер на останалата част от колата.
Изцяло новият Civic хечбек ще има три двигателя: 1.0-литров и 1.5-литров VTEC TURBO бензинови агрегати, както и преработен 1.6-литров I-DTEC дизелов агрегат. Civic ще бъде първият европейски модел, който ще разполага с двата изцяло нови бензинови двигатели. Те са част от нарастващата гама Earth Dreams Technology на Honda и доставят комбинация от динамика, водеща в класа ефективност и отлична икономия на гориво.
Въз основа на изцяло новата структура на двигателя и овладяването на новоразработените турбо системи, бензиновите двигатели се отличават с технология за намаляване на триенето и водещи в класа екологични показатели. Турбокомпресорът с нисък инерционен момент и висока чувствителност, заедно с технологиите за директно впръскване допринася за постигането на оптимален баланс между висока мощност и въртящ момент, доста над конвенционалните атмосферни двигатели.
Преработената версия на популярния дизелов двигател на Honda – 1.6 л i-DTEC също ще се предлага. Турбодизеловият комън рейл включва технологии, които намаляват триенето, подобряват емисиите и намаляват разхода на гориво. Двигателят разполага с малък турбокомпресор с висока ефективност, със система за ниско налягане EGR (рециркулация на отработените газове) и високо завихряне на потока в отвора на цилиндровата глава. Коляновият вал е нов, с висока якост, но по-лек и изцяло алуминиев блок, излят под високо налягане, който гарантира високо ниво на издръжливост.
10-ото поколение Civic хечбек да бъде произвеждано в Европа и ще се изнася по цял свят. Автомобилът ще се прави в производствения комплекс на Honda във Великобритания (HUM). Там ще бъде цялото световното производство на 10-тото поколение Civic хечбек. Honda направи в завода инвестиция от € 270 милиона в нови производствени технологии и процеси, за да се подготвят линиите за новия модел, който ще се изнася по целия свят, включително САЩ. Инвестицията е част от по-дългосрочна визия за европейската централа в глобалните операции на Honda.
Друга премиера в Женева, но европейска, бе Clarity Fuel Cell. Автомобилът с горивни клетки бе показан за първи път на моторшоуто в Токио през октомври миналата година. Clarity Fuel Cell е първата серийна кола със задвижване с водородни клетки. Автомобилът има гарантиран пробег от 700 км, което е най-добрият показател в света за този клас автомобили. Нейният уникален външен дизайн и интериор, който предлага достатъчно място за петима възрастни, се показва за първи път в кола с горивни клетки. Това е първият сериен модел, който събира цялата система от горивни клетки и задвижващата система под капака на колата. Clarity Fuel Cell ще бъде на пазара в Япония за покупка от този месец – март 2016 г., а в САЩ по-късно тази година. В Европа Clarity Fuel Cell ще бъде въведен чрез проекта HyFIVE във Великобритания и Дания през 2016 г.
Clarity Fuel Cell е вдъхновен от ръководните принципи на дизайн на Honda – максимум за човека, минимум за машината. Чрез минимизиране на пространството, използвано от задвижващата система, от Honda са постигнали вътрешно пространство, което е сравнимо с конвенционалните седани с обикновено гориво. Размерът на частта за горивни клетки и отсекът за производство на енергия са намалени чрез съвременните технологии на Honda до размер, сравним с V6 двигател.
Въпреки намаления размер на задвижващата система от горивни клетки, Honda са осигурили водещо в света изпълнение на горивните клетки. Оригиналните сепаратори на Honda са по-напреднали от всякога, а клетките сега са с по-висока ефективност и са по-тънки, тъй като всяка клетка е намалена с 1 мм (20%) в дебелината си. Така пакетът от горивни клетки става с 33% по-компактен от този, използван при първото поколение FCX Clarity. Това подобрение е много впечатляващо, тъй като е постигнато увеличение на максимална мощност до 130 кВт (177 к.с.) до 100 кВт и плътността на енергията се увеличава с 60% до 3.1 кВт /л, като така се осигурява идеално гладко ускорение от нула до максималната скорост.
Clarity Fuel Cell предлага на водача два режима на шофиране: Normal, който осигурява баланс между икономичност и ефективност на шофиране и Sport, който дава приоритет на по-сериозно ускорение.
След като на автосалона в Детройт бе обявено началото на продажбите на Honda NSX на клиенти в САЩ, от Honda потвърдиха, че първите европейски доставки на клиентите на NSX ще започнат през 2016 г. NSX предлага класически ниски и широки пропорции, с агресивен дизайн отпред и задни светлини, които отдават почит на оригиналния NSX. Новият хибриден суперавтомобил има изцяло нов средно разположен DOHC V6 двигател с два турбокомпресора и специално разработена 9-степенна DCT трансмисия.
Honda представи в Женева и новия CR-V Black Edition. С новия SUV се попълни гамата за 2016 г. BlackEdition добавя екстериорни и интериорни елементи от дизайна, за да представи спортен и премиум облик наSUV-а. Той ще бъде на разположение само за моделите 4WD с избор от 2-литров I-VTEC бензинов или 1.6-литров I-DTEC дизелов двигател. Дизелът също може да бъде куплиран с 9-степенна автоматична скоростна кутия. Екстериорът на CR-V Black Edition разполага със степенки, спойлер на задния капак, 19-инчови черни алуминиеви джанти, черна предна решетка и предпазни панели в предната и задната част. Вътре в купето CR-V Black Edition ще има кожен салон, с контрастиращи шевове и релефно Black Edition лого. За допълване на лукса в купето,Black Edition идва със стелки отново с логото на Black Edition.
Друга новост на щанда на Honda е Jazz „Keenlight“ Concept. Това е новият концептуален модел на популярния Honda Jazz. Концепцията Keenlight подчертава потенциала за персонализиране на Jazz, като използва елегантни дизайнерски елементи, специални стикери и уникален цвят, наречен "Keenlight".
Знаменитият пътешественик и изцяло нов модел мотоциклет CRF1000L Africa Twin е също на щанда на Honda. Машината е с иновативен и мощен паралелен двуцилиндров двигател, монтиран в леко и пъргаво шаси, готова за истинско приключение, както на- така и извън- пътя, независимо дали се пресича континента или пътувате до работното място.