Формула 1: Верстапен печели за Honda в Монако

Макс Верстапен и Red Bull Racing спечелиха първата победа за Honda в Монако след Аертон Сена през 1992 г. Той контролираше цялото състезание в Княжеството, като за първи път стъпи на подиума в легендарната надпревара и то на най-високото стъпало. С този успех пилотът от Нидерландия вече е лидер във временното класиране при пилотите. Макс стартира от втора позиция, но беше в челото, тъй като заелият първото място Шарл Льоклер не можа да застане не старта. Колата му беше повредена от катастрофата му в квалификацията. Верстапен отби атаката на Валтери Ботас до първия завой. След това Макс пое контрол на надпреварата, като отвори преднина, с която Red Bull направи спокоен пит стоп. По подобен начин Пиер Гасли от Scuderia AlphaTauri се класира на пето място, а съотборникът на Верстапен – Серхио Перес на осмо, докато се опитваше да се промъкне покрай Себастиан Фетел. Scuderia AlphaTauri опита нещо различно от стратегическа гледна точка, като Юки Цунода започна на твърди гуми. Така искаше да направи по-дълъг стинт и да види какви възможности може да се открият пред него, след като стартира 16-и. Пиер Гасли беше с първия от автомобилите, задвижвани от Honda, който направи пит-стоп на 30-та обиколка. Така той даде отговор на спирането на Луис Хамилтън зад него и успя да изпревари пилота на Mercedes. За съжаление, тъй като Себастиан Фетел спря една обиколка по-късно, той успя да прескочи и двамата и победи Пиер до площада пред Казиното. Верстапен издържа до 34-та обиколка и отвори добра преднина. От Red Bull хитро държаха Серхио Перес на пистата, докато пилотите пред него спираха в бокса. Също с чиста писта пред него, Серхио направи няколко брилянтни бързи обиколки и скочи с четири позиции напред, за да излезе на четвърто място.
Оттам нататък Макс контролираше състезанието и успя да спечели, като финишира пред Карлос Сайнц. Перес се зае да затвори Ландо Норис на трето място, но не успя. След като показа по-впечатляващо темпо, мексиканецът беше точно на гърба на McLaren-а, но не можа да намери път покрай него и трябваше да се задоволи с 12 точки и 4-о място. Добавено към победата на Макс, това означаваше 37 точки за екипа на Red Bull.
Пиер запази натиска върху Фетел до последната обиколка, но не успя да направи атакуващ ход и завърши 6-и. Юки най-накрая направи своя пит стоп за меки гуми 12 обиколки преди финала и стана 16-и, след като състезанието премина без кола за сигурност едва за втори път от 10 години. Резултатът е 80-ата победа на Honda във Формула 1 и лидерство на Верстапен в шампионата на пилотите. Red Bull също е начело в класирането на конструкторите. Така Honda за първи път води и в двата шампионата от 30 години насам.