Пилотът на Red Bull Racing Honda Макс Макс Версатпен спечели хаотичната и драматична Гран при на Емилия Романя на легендарната писта Имола. Това бе първата победа на Мак за сезона, която той постигна със зашеметяващо шофиране.
След впечатляващото квалификационно представяне в събота, Верстапен спечели първа позиция. Възможността да се използват различни стратегии за гуми на старта изчезна, тъй като проливният дъжд падна в часа преди състезанието. Другият пилот на тима Серхио Перес и Макс избраха да стартират гуми интермедия, както направи и пилота на Scuderia AlphaTauri Honda Юки Цунода, който трябваше да потегли 20-и. В същото време съотборникът му Пиер Гасли, от 5-а позиция тръгна с гуми за много мокър асфалт.
Когато светлините угаснаха, Макс направи брилянтно начало, влезе отвътре на Люис Хамилтън и поведе. Серфио Перес влезе зад двамата на трето място. След това, в изключително трудните условия Серхио падна на четвърто място в първата обиколка, преди кола за сигурност да излезе на пистата.
За съжаление, малко преди рестартирането на състезанието, Серхио се плъзна широко на Завой 9 зад автомобила за безопасност и отстъпи зад две коли. Незабавно се върна в първоначалната си позиция за рестарта, но получи наказание за това за това.
Пиер Гасли откри, че гумите за много мокра настилка е трудна за каране, тъй като малкото други пилоти, които стартираха с такива, също се борят с автомобилите си да останат на пистата. Пилотът на Scuderia AlphaTauri остана извън групата на лидерите в първите 15 обиколки, преди да се наложи да премине към интермедия и да се присъедини отново в задната част на колоната.
Юки Цуонда постигна добър напредък в първите обиколки, за да избяга на 14-о място. Той изпревари съотборника си гасли за 13-о място, преди неговият съотборник да спре.
Тъй като пистата изсъхна, Red Bull Racing перфектно определи първия пит стоп за Макс. Той влезе в 27-та обиколка, когато беше под натиска на Хамилтън, но излезе от бокса с преднина от над пет секунди. Започна да отваря преднина, когато Хамилтън излезе от пистата и повреди колата си. Така даде на Макс огромна преднина. Но тежка катастрофа между Джордж Ръсел и Валтери Ботас доведе до червен флаг, който изтри целия аванс в 34-та обиколка.
В този момент на водачите беше позволено отново да сменят гумите. Макс и Пиер избраха медиум, а Серхио и Юки – меки. Когато състезанието се рестартира, Макс по чудо се отърва от едно завъртане. Успя да се отдръпне от Ландо Норис, докато Серхио се изкачи на 4-о място, след като вече бе изтърпял и наказанието си преди спирането. Цуонда беше на девето място до момента. Той обаче се завъртя на Завой 2 на рестарта, което го изкара от зована на точките.
След това Серхио също се завъртя на 6 завой и отпадна от точките, завършвайки на 12-о място, с една позиция пред Юки. Пред тях Пиер се възстанови и след изпреварването на Кими Райконен, оказваше натиск върху Ланс Строл и Даниел Рикиардо пред него. Той обаче трябваше да се задоволи със седмо място и шест точки.
Отпред Макс беше недостижим с преднина от повече от 20 секунди, след което взе 79-ата победа за автомобил, задвижван с агрегат от Honda във Формула 1. Това бе първата победа на Имола след успеха на Айртон Сена през 1991 г.