Мотоциклетът за непокорните духом вечни пътешественици…
Легендата CRF 1000L Africa Twin отново ни подканя да превземем света, този път с пълен набор от подходящи аксесоари. Вдъхновен от победителят в рали „Дакар“ – NXR750, първият XRV 650 Africa Twin бе създаден през 1988 г., а след това бе заместен от XRV 750 през 1990 г. Паузата за новия модел бе доста дълга, но появата на новата интерпретация доказа, че чакането си струва и Honda има възможност да направи един изключителен адвенчър мотоциклет.
Също като своите предшественици, CRF1000L Africa Twin е напълно оборудван за истинско приключение с мощен двигател, динамично шаси, готово да се движи по асфарлтов път или на офроуд. Съвременното превъплъщения на адвенчър мотоциклета на Honda е с 1000-кубиков паралелен двуцилиндров силов агрегат със 70 кВт мощност и въртящ момент от 98 Нм.
Двигателят е монтиран в компактна, лека рама, за да предложи изключителни офроуд качества, комфорт на дълги разстояния и превъзходно управление при всекидневна употреба.
Новата DCT е функционална, с превключваем ABS и много режими на HSTC, които дават оптимално сцепление на пътя и извън него.
Ще бъдат на разположение четири цветови схеми, включително CRF Rally и Tricolour.
От самото начало на проекта за CRF1000L Africa Twin идеята бе да се създаде мотоциклет, който да впечатлява с баланса си, лекотата на използване и управление на пътя и извън него, както беше неговият роднина – първият XRV750 Africa Twin. Той се оказа много полезен родоначалник на приключенските мотоциклети. Машината, която сега носи неговото име, може да няма нищо общо със стария модел, но наследява същността и духа на това, което направи XRV750 Africa Twin толкова добър.
Подходът “go anywhere” започва с дивгателя, който трябва да се справя в офроуд ситуации, както и на пътя при пътуване на голямо разстояние. 1000-кубиковият паралелен двигател на CRF1000L Africa Twin е изграден на базата на големия опит на Honda офроуд състезанията с мотори CRF250R или 450R. Той използва дизайна Unicam с 4 клапана в главата, като така се постигат компактни габарити. Лекият разпределителен вал, за който се използват същите материали при като CBR1000RR Fireblade, задвижва клапаните и има две горивни свещи за по-добро възпламеняване на сместа във всяка горивна камера.
Мощността и въртящият момент се доставят в широк оборотен диапазон. Коляновият вал под 270 ° доставя усещане за енергия и мощ при задвижване на задното колело. Двата балансиращи вала анулират вибрациите. Отличният пътен просвет на CRF1000L Africa Twin е повече от перфектен за една адвенчър машина. Така той дава динамичен и естетичен ефект. Водната помпа се намира до съединителя в корпуса. Водната и горивната помпи се управляват от общ балансиращ вал. Освен това намаляването на размера на двигателя дава възможност за дизайн с по-нисък картер. Леката 6-степенна механична скоростна кутия използва същия дизайн като тази на CRF250R и 450R. Съединителят е многодисков, в маслена баня.
Стоманената рама дава перфектен баланс и голяма стабилност при висока скорост, а също отлични офроуд способности, гъвкавост и здравина. Централизирането на елементите, като например батерията, разположена в задната част на цилиндровата глава, допринася за по-нисък център на тежестта.
Обърнатата вилката Showa е с дълъг ход и е с напълно регулируема. Спирачните апарати са радиални, 4-бутални Nissin на двата спирачни диска 310 мм отпред. Отзад е един плаващ диск. Задния амротисьор също е Showa и има хидравлично регулиране на натоварването на пружината. Подобно на CRF450R CRF450R Rally, CRF1000L Africa Twin използва колела 21 инча отпред и 18 инча отзад, алуминиеви, със спици и гуми 90 / 90-21 и 150 / 70-18.
Като следва темата на своя дизайн – „Приключения без ограничения“, Africa Twin е със стил на тялото, който предлага защита за водача и усещане за елегантност и пъргавина. Двойни фарове поддържат присъствието на оригинала. Височината на седалката се регулира с 20 мм – от 850 до 870 мм. Големият резервоар за 18.8 л гориво, в съчетание с горивната ефективност на двигателя, осигурява пробег до 400 км.
За да се справи с вякакви условия на пътя или извън него, мотоциклетът е снабден с цялостен електронен пакет – Honda Selectable Torque Control (HSTC). Системата предлага три нива на контрол, като е възможно ездача да изключи ABS-а за задното колело.
CRF1000L Africa Twin се предлага в четири цветови варианта: CRF Rally, Tricolour, сребрист и черен.
Уникалната Dual Clutch Transmission (DCT) на Honda ще бъде на разположение като опция за CRF1000L Africa Twin, като използва обща кутия като тази на механичната трансмисия. Трансмисията разполага със стандартен ръчен режим, който позволява на водача да превключва предавките с бутон до лявата ръкохватка, а има и два автоматични режима. Режим D предлага най-добрия баланс от икономия на гориво и комфорт при пътуване. Режим S дава допълнителни нива за спортни постижения, с три различни режими, които се избират: S1, S2 и S3.
Разбира се, DCT за CRF1000L Africa Twin е напълно оборудвана за работа в приключенска среда и има сериозно представяне при офроуд, чрез превключвателя G, разположен от дясната страна на арматурното табло. Поставянето на превключвателя G във всеки режим на каране подобрява сцеплението и най-важното за офроуд карането – контрол на машината чрез намаляване на приплъзването на съединителя при смяна на предавките.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател |
4-тактов, течно охлаждане, 8 клапана, двуцилиндров, паралелен |
Обем |
998 куб. см |
Макс мощност |
70 кВт/7500 об/мин. |
Макс въртящ момент |
98 Нм/6000 об/мин. |
Диаметър и ход на буталото |
92.0 х 75.1 мм |
Съединител |
Многодисков, в маслена баня |
Задвижване |
Верига |
Скоростна кутия |
Механична 6-степенна, DCT 6-степенна с програма за офроуд |
Honda Selectable Torque Control System (HSTC) |
* HSTC 3-нива + изключване (ABS и DCT моделите) |
Рама |
Стоманена |
Радиус на завой |
2.5 м |
Сухо тегло |
208 кг (STD), 212 кг (ABS), 222 кг (DCT) |
Тегло с течности |
228 кг (STD), 232 кг (ABS), 242 кг (DCT) |
Капацитет на резервоара |
18.8 л |
Дължина x Широчина x Височина |
2335 x 875 x 1475 мм (STD), 2335 x 930 x 1475 мм (ABS/DCT) |
Междуосие |
1575 мм |
Височина на седалката |
870/850 мм |
Клиренс |
250 мм |
Тип система ABS |
Двуканален ABS с възможност за изключаване на ABS на задното колело |
Спирачки отпред |
310 мм двоен вълнообразен плаващ хидравличен диск с радиален 4-бутален апарат |
Спирачки отзад |
256 мм вълнообразен хидравличен диск с 2-бутален апарат |
Колела отпред |
Алуминиево със спици |
Колело отзад |
Алуминиево със спици |
Размер отпред |
21M/C x MT2.15 |
Размер отзад |
18M/C x MT4.00 |
Предна гума |
90/90-R21 |
Задна гума |
150/70-R18 |